Test 1,2,3. Deel 2.

Dag 2
Dinsdag, 29 augustus 2017

Geslapen? Redelijk tot goed. Eruit? 1 keer (nadeel van bier).vocht
Ja slapen in een tent(je) bevalt me goed. Kon goed overeind en zo’n luchtbedje slaapt prima. Wel is de tent nat, erg nat. Echter het deel waar geslapen wordt is droog en de spullen in de tassen (Ortlieb) ook. Het schijnt normaal te zijn dat die kleine trekkertentjes ’s ochtend goed nat zijn van de condens. Daarbij komt bij dat het eind augustus is, windstil en de nachten al heel vochtig zijn. Het aankleden in het tentje vergt wel wat lenigheid.
Na een frisse douche, een (staand) ontbijtje, alles weer inpakken, tassen aan de fiets en gaan.

waalVandaag zijn temperaturen tot 31 graden voorspeld. Doel van de tocht is Venlo al denken we zelf al dat het iets minder zal worden. We fietsen richting Waal en volgen rustige dijkweggetjes. Het voelt al warm aan en de lucht is heiig wat resulteert in een mooi zacht licht, het landschap lijkt uit coulissen te bestaan.

Langs de dijken pittoreske, vaak rietgedekte, dijkhuisjes. Het ziet er allemaal lieflijk uit, zeker in deze tijd van het jaar met dit mooie weer. De winter lijkt mij hier een stuk minder als het donker, koud, winderig en nat is. Maar de kans dat we dan op de fiets zitten is nihiel daarom genieten we er nu dubbel van.
In de verte doemen de bruggen van Nijmegen op. Mooi vormgegeven bruggen.

brug

We besluiten de brug over te steken richting stad voor een kop koffie aan de kade. Daar aangekomen staat er een stellage die me bekend voorkomt. Het is het kunstwerk WANNAPLAY dat vorig jaar tentoongesteld werd tijdens het Glow festival te Eindhoven en waar ik als gids van Glow veel mensen over verteld heb. Na een kort praatje met de kunstenaar vervolgen we onze weg de Ooijpolder in. Het wordt misschien een beetje saai en ik val weer in herhaling maar wederom is de route erg mooi, afwisselend en niet onbelangrijk zeer autoluw. germ
Regelmatig passeren we de grens met Duitsland en volgen we de rand van het Reichswald. In het dorpje Wyler Staan twee ooievaars midden in het dorp op een veldje, klaar voor hun tocht naar het zuiden. Terwijl ik daar sta zie ik ineens dat ik er vaker ben geweest. Vorig jaar ben ik samen met Oscar naar Xanten gefietst en zijn we hier ook door gekomen.

Weer terug in Nederland fietsen we het Nationaal park Maasduinen in. Wederom een prachtig natuurgebied.
In Gennep wippen we even een bakker binnen voor wat proviand en nemen plaats op een terrasje om wat te drinken. Nu is ook goed te voelen hoe warm het is. Volgens de Garmin 31 graden. Het is mooi geweest voor vandaag. We besluiten in Nieuw Bergen richting pont te fietsen en de rivier over te steken naar Vierlingsbeek. Daar nemen we de trein naar Venlo, Eindhoven en Best, deze keer zonder vertraging. Het stuk Nieuw Bergen naar Roermond doen we nog wel een andere keer. Goed excuus om in het najaar weer een flinke tocht te gaan maken.

geit.jpgDe test is geslaagd. Spullen zijn in orde. Hoeveelheid bagage is ook geen probleem en het kamperen is goed bevallen. Kunnen we natuurlijk ook dichter bij huis doen als we tochtjes van een dag of 2 a 3 doen.